Targi GULFOOD 2018 odbyły się od 18 do 22 lutego 2018 r. w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Jest to jedno z najważniejszych wydarzeń wystawienniczych z branży spożywczej na świecie. Tegoroczna 23 edycja targów zgromadziła około 5tys. wystawców, w tym 120 pawilonów narodowych oraz przyciągnęła około 95 tys. odwiedzających.
Podczas pierwszego dnia targów nastąpiło oficjalne otwarcie stoiska narodowego przez Zbigniewa Babalskiego, Sekretarza Stanu w MRiRW oraz Roberta Rostka Ambasadora RP w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Następnie odbyło się spotkanie polskiej delegacji z JE Inż. Mariam Hareb Al. Muhariri Minister Stanu ds. Bezpieczeństwa Żywności w Dubaju. Pierwszego dnia targów na polskim stoisku narodowym miało także miejsce uroczyste przyjęcie wydane przez Sekretarza Stanu w MRiRW, w którym udział wzięli przedstawiciele biznesu w ZEA, przedstawiciele mediów, jak również polscy przedsiębiorcy.
W kolejnych dniach targów w ramach misji gospodarczej przygotowanej dla polskich przedsiębiorców przez KOWR zorganizowane zostało spotkanie z Essamem Sayedem Sharafem Al. Hashimi, przedstawicielem Wydziału Food Control z Dubai Municipality, w którym uczestniczyły polskie firmy obecne na stoisku KOWR. Dodatkowo Moneer Faour, Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIiH w Dubaju przybliżył polskim wystawcom specyfikę rynku rolno-spożywczego w ZEA oraz zasady prowadzenia biznesu w krajach arabskich.
Na polskim stoisku narodowym we wszystkie dni targów odbywały się dwa razy dziennie zorganizowane przez KOWR pokazy kulinarne połączone z degustacją tradycyjnych polskich postaw, które przyciągały licznych zwiedzających zainteresowanych polską tradycją kulinarną.
Duże zainteresowanie ofertą polskich wystawców oraz liczne rozmowy biznesowe jakie polscy przedsiębiorcy przeprowadzili podczas targów mogą potwierdzają sukces tegorocznej edycji targów GULFOOD.
Targi GULFOOD to szczególne wydarzenie również dla polskich przedsiębiorców
z branży spożywczej. Na zorganizowanym przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa stoisku narodowym o powierzchni 120 m2 swoją ofertę prezentowało 11 przedsiębiorców reprezentujących branże: owoców i warzyw, przetworów owocowo-warzywnych, mleka i wyrobów mlecznych, słodyczy, miodów, konserw
i wyrobów mięsnych, a także produktów rolnictwa ekologicznego. Ogółem w targach GULFOOD 2018 uczestniczyło ponad 60 polskich wystawców.
Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.