Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Jan Krzysztof Ardanowski zainaugurował kampanię informacyjną „Produkt Polski.” Będzie dotyczyć promocji polskiej żywności i będzie prowadzona między innymi przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.
- Polska żywność to jest najlepszy wybór jaki może się trafić polskim konsumentom – mówił szef resortu rolnictwa na specjalnie zwołanej w tej sprawie konferencji prasowej.
Znak „Produkt polski” umożliwia konsumentom łatwiejsze wyszukiwanie produktów wytworzonych w Polsce z użyciem polskich surowców. Zgodnie z ustawą o zmianie ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych produkty opatrzone tą informacją muszą być wyprodukowane z surowców wytworzonych na terenie Polski z tym, że w produktach przetworzonych dopuszcza się użycie importowanych składników (np. przypraw, bakalii) w ilości do 25% masy tych produktów, pod warunkiem że składniki takie nie są wytwarzane w kraju.
Wybierając żywność z oznaczeniem „Produkt polski”, konsument ma pewność, że została ona wytworzona w kraju i z rodzimych surowców. Przy bogatej ofercie na sklepowych półkach ma to niebagatelne znaczenie, a w efekcie przyczynia się także do budowania patriotyzmu konsumenckiego i wsparcia sprzedaży polskiej żywności.
W spotkaniu wziął udział Grzegorz Pięta Dyrektor Generalny Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa. W konferencji uczestniczyli także szefowie firm państwowych: prezes PKN Orlen Daniel Obajtek i prezes KSC „Polski Cukier” Krzysztof Kowa.
Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.