Polskie stoisko narodowe na targach w Indiach - Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa

Menu górne z lewej strony

Menu górne z prawej strony

Polskie stoisko narodowe na targach w Indiach

W dniach 26-29 września 2018 r. w Mumbaju w Indiach odbyły się targi Annapoorna – World of Food India 2018, podczas których Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa po raz kolejny zorganizował polskie stoisko narodowe pod hasłem „Poland tastes good”.

Realizując działania promujące polskie artykuły rolno-spożywcze na rynkach zagranicznych na stoisku o powierzchni 72 m2 KOWR umożliwił 9 polskim firmom z branż: słodyczy, owoców i warzyw oraz przetworów owocowo-warzywnych, a także mleczarskiej, produktów zbożowych i alkoholi mocnych prezentację oferty potencjalnym zagranicznym kontrahentom.

Pierwszego dnia targów odbyło się oficjalne otwarcie polskiego stoiska narodowego, którego dokonał Zastępca Kierownika Placówki, I Radca, Kierownik Wydziału Politycznego Ambasady RP w Indiach Robert Dziedzic.

Polskiemu wystąpieniu na targach towarzyszyła misja handlowa zorganizowana przez KOWR we współpracy z Zagranicznym Biurem Handlowym PAIH w Mumbaju. W ramach tego wydarzenia zostało zorganizowane seminarium nt. indyjskiego rynku rolno-spożywczego i kultury biznesowej w Indiach oraz spotkania B2B z przedstawicielami indyjskich kontrahentów.

Przedstawiciele polskich firm mieli także możliwość poznania asortymentu produktów oraz cen na rynku indyjskim dzięki udziałowi w objeździe po punktach sprzedaży detalicznej (tzw. store-check). Przedsiębiorcy odwiedzili sklepy indyjskich sieci handlowych Haiko Supermarket oraz Nature Basket.

Na polskim stoisku narodowym we wszystkie dni targów odbywały się zorganizowane przez KOWR pokazy kulinarne połączone z degustacją tradycyjnych polskich potraw, które przyciągały licznych zwiedzających zainteresowanych polską tradycją kulinarną.

Targi Annapoorna – World of Food India stanowią okazję do nawiązania kontaktów handlowych oraz znalezienia alternatywnych rynków zbytu dla polskich towarów. Indie są wskazywane przez przedsiębiorców jako jeden z rynków perspektywicznych dla polskiego eksportu. Liczna populacja tego kraju oraz zróżnicowanie kulturowe sprawiają, że może być to atrakcyjny rynek zbytu dla polskich producentów żywności.

News